MarkenMerit.reismee.nl

Surf and Snow

Na een week genoten te hebben van de rust en de gastvrijheid in Manly hebben we de trein genomen richting de Blue Mountains. Enthousiast dat we waren hadden we ook de fiets meegenomen. We hadden alleen het woord 'mountains' over het hoofd gezien en zodra we de trein uitstapten gingen de wegen erg steil omhoog en naar beneden. Naar beneden was geen probleem maar de wegen omhoog moesten we wel even wennen. Twee dagen hebben we verschillende wandelingen in de Blue Mountains gemaakt waarvan één via de 'three sisters' en de 'giant staircase' naar het trammetje dat ons verticaal bovenaan de richel bracht. Een paar heerlijke dagen dat we actief bezig waren.

Daarna weer terug naar Manly bij James en Victoria in huis. Merit had al snel het ritme van wat lezen en wandelen te pakken terwijl Mark zich op het surfen heeft gestort. In het begin ging hij nog met de lessen van James mee maar na een paar dagen kon hij zelf zijn board ophalen om de hogere golven van Manly uit te proberen. De dagen dat Mark niet ging surfen hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Palm Beach voor een mooie zonsondergang en een dag naar Sydney om de laatste beroemde plekken zoals Bondi beach te bezoeken.

De laatste week vloog voorbij en voordat we het wisten was het onze laatste dag waar we tijdens een picknick op het strand afscheid hebben genomen van de vrienden van James en Vic en 's avonds nog de moeder en schoonvader van James gedag hebben gezegd. Wat een ontzettende heerlijke tijd hebben we in Sydney gehad en wat een bijzondere mensen hebben we ontmoet. We hopen dat we James en Victoria ook snel een keer bij ons mogen ontvangen om de gastvrijheid terug te geven.

Na een goede vlucht kwamen we aan in Christchurch, Nieuw Zeeland, waar we gelijk een auto hebben gehuurd. Merit moest wel slikken toen we door het centrum van Christchurch reden want zij had deze stad 10 jaar geleden nog in volle glorie gezien. Na de aardbeving is het hele centrum niet meer begaanbaar en is de helft afgebroken of staat op instorten. Heel heftig!

Na de snowboards te hebben gehuurd zijn we naar Lake Tekapo gegaan voor een weekje wintersport. De eerste dag dat wij de berg opgingen was ook de eerste dag dat deze weer open was nadat er een flink pak verse sneeuw was gevallen. Volgens alle locals was het de beste dag in twee jaar. Ons geluk kon niet op en we hebben dan ook de hele dag van de sneeuw en de poeder genoten. Ook de twee dagen erna was de sneeuw nog prima met een strak blauwe lucht.

Na drie dagen op het board hebben we een rustdag genomen die we voor een groot deel hebben doorgebracht in de hot springs met uitzicht op het meer. De dagen erna was het skigebied gesloten vanwege weer een nieuw vers pak sneeuw. Mark heeft nog een sneeuwpop gemaakt en hebben we vandaag een schitterende wandeling gemaakt in de bergen bij Mount Cook.

Morgen gaat het skigebied weer open en kunnen we nog twee dagen genieten van de verse sneeuw voordat we de rest van het zuider eiland gaan ontdekken. Maar hierover volgende keer meer.

Groetjes,

Mark en Merit

valdemar sousa

from Portugal, enjoy the world tour my friends.
Good luck and a big hug for you.

Frouke

Jemig ligt het nog zo in puin in cc? Kan me voorstellen dat dat heftig is!
Wel raar; hier in nl. Dit weekend eerste tropisch warme zomerweekend en jullie in de dikke vette sneeuw!!! Filmpje van Mark op mnt dobson is VET!!!! Xxxx van ons alle4

Igor

Hey travellers,

wat een contrasten weer. Jullie knallen er goed tegen aan! Ik ben ook aan het knallen, dan in het nieuwe huis in Spijkenisse, ook leuk toch anders :-)

Groeten NOG uit Rotjeknor